Friday 12 October 2012

Kastrup

Såhär skrev jag för en stund sedan på tåget (på FB):
Tåget till Kastrup är försenat. Men vi la in detta i beräkningen. Hade 4 timmar på Kastrup. Tåget är nu drygt 30 min sent och slutstationen blir Malmö. Skönt att vi räknade med något liknande. Vi klarar nog även med tågbyte i Malmö. Marginal för det oförutsedda, skulle svärfadren sagt!
Men nu är vi på Kastrup, incheckade och dessutom har vi ätit. Varsin kopp kaffe och så småningom en god bok. (Om man nu kan kalla "Hunger games" goda böcker?) Incheckningen var spännande. Det är själv-service och när jag la in sittplatserna kom det ut helt andra sittplatser. Då mindes jag att jag, när jag köpte biljetterna, hade problem. Jag la in sittplatser då också. Det var dessa som kom ut på våra boarding-pass. Men varför på olika ställen?

Jo, jag satt med två laptops bredvid varandra, för att kunna boka varsin biljett (så fungerar det bokningssystem vi har via Svenska kyrkan. Vi har olika konton, hustrun och jag). Nåväl, när jag tryckte OK på min dator gick beställningen iväg men när jag sedan tryckte OK på hustruns dator tog det stopp. Jag fick göra allt från början. Senare förstod jag att den prisnivå jag valt bara hade en biljett kvar och den knep jag. Hustrun fick en något dyrare biljett. Och även sittplatser, som inte var bredvid mig.

Men den mycket trevliga personen i "baggage drop" kunde fixa det hela, så nu kommer vi ändå att sitta bredvid varandra. Tredje gången gillt!

1 comment:

Heidi said...

Även på avstånd är ni bredvid varandra - det känns! Och är något som fyller mig med energi. Ni är helt enkelt ett underbart par var än ni är! Lycka till med resten av resan nu. Vi kommer ner till våren. That is a promise and not a threat =).