Monday 9 April 2012

Solrosuppropet

Om en stund åker jag ner till Larmtorget i Kalmar, där det ska bli Solrosupprop. Jag är med för att jag tror att samhället måste hitta sätt att säkerställa att den som inte kan jobba slipper bli utförsäkrad. Personligen är jag inte övertygad om att en annan regering skulle lyckas bättre än den nuvarande. För många i vårt samhälle är för själviska. Ska vi kunna skapa ett samhälle för alla, måste fler vara beredda att dela med sig. Dessutom finns en värld utanför Sveriges gränser. Våra systrar och bröder i andra delar har inte ens varit införsäkrade! Det återstår mycket arbete! Men var och en kan bidra med något! Samtidigt behöver vi vila mitt i allt arbete och alla kamp. Om detta fick vi en påminnelse i morse, när vi upptäckte att gårdagens bukett med vårblommor innehöll en ny art. Snigelblomman. Underbart!

No comments: