Thursday 19 April 2012

Brynäs mästare

Det var framför allt under åren 1970-1972 som jag började hålla på Brynäs. Jag gick i mellanstadiet och bodde i Långträsk i Norrbotten. Piteå har ju aldrig (vad jag vet) haft något topplag och jag uppfattade att Brynäs låg i Norrland, även om det är långt mellan Norrbotten och Gävle. Det kändes som om om de flesta i Tre Kronor kom från Brynäs och Tord Lundström var hjälte. Sammanlagt 9 SM guld för Brynäs. Sextio- och sjuttiotalet var Brynäs era! Måste erkänna att gulden 1993 och 1999 inte berörde mig så mycket. Men i år har det varit speciellt. Flera arbetskamrater är inbitna Brynäs-fans. Vad jag däremot inser är att jag alltid gillat färgkombinationen svart och guld. Det syns på min blogg. Det syns på Brynäs logga. Och det syns på min sydafrikanska doktorsutstyrsel. Tigers for ever!

No comments: