Sunday 11 March 2012

Vilken överraskning


Igår, lördag, åkte hustrun, gode vännen Sven och jag till Öland. Det var 50-årsuppvaktning på gång och efter lite irrande hit och dit hittade vi rätt. Det var i första hand hustrun vän som fyllde år, så Sven och jag tog en promenad på Alvaret. När vi ändå var i närheten tyckte Sven att han ville se var svägerskan och hennes karl bor. Vi åkte dit. Oanmälda och gissa om vi blev förvånade: De var nygifta. De hade kommit hem en kvart tidigare och vi blev de första, utöver bröllopsvittnena och vigselförrättaren att gratulera.
Därför ber jag nu att högtidligen och offentligen både få lyckönska de nyvigda och uttrycka min stora glädje över att ha fått en ny svåger.

2 comments:

elisabet said...

Även jag instämmer i hurraropen - hälsa o gratta!

Trollmamman said...

Ja, hälsa & gratta även från oss! Så roligt!