Monday 5 March 2012

Lite av varje

Livet är intensivt med jämna mellanrum. Svårbloggat! Men några små notiser kan det bli.
1) Jag fick svar från Johan Persson på frågan om hur han ser på jävsfrågan i KSRR. Jag hoppas någon tidning frågar honom. Jag fick intrycket att han menar att Steve Sjögren gjorde fel och konstigt vore det ju annars.
2) När det gäller Sydafrika och ANC vill jag länka till Hans Engdahls blogg. Han skriver initierat och intressant om två föreläsningar/möten han varit på. Dels med förre presidenten Thabo Mbeki, dels med den nuvarande Jacob Zuma. Läsvärt! Även om det är på engelska och ganska omfattande. För den som inte orkar tugga sig igenom materialet rekommenderas Barbro Engdahls senaste bloggpost om en jubileumsgudstjänst i Gugulethu i Kapstaden.
3) I fredags och lördags var det ekumeniska bokdagar i Kalmar. Bland andra Beate Fotland, diakon och arbetskamrat till mig och Eva Danielsson, kyrkorådets ordförande i Två Systrars församling, hade jobbat hårt med förberedelser och även intensivt arbete under dagarna. Tillsammans med många andra. Tyvärr kunde inte katolske biskopen Anders Arborelius komma men fredagskvällen genomfördes ändå På lördagen lyssnade jag till Ylva Eggehorn. Om berättelsens kraft. Mycket bra! Men var media där? Eller har jag missat det i lokaltidningen?

No comments: