Tuesday 27 December 2011

Polisen och maktspråk

Hustrun och jag avser att åka till det stora landet i väster (inte Norge) nästa år. För att hälsa på yngsta dottern.
För att kunna köpa biljetter måste vi ha giltiga pass. Våra nuvarande tar slut i mars, så vi åkte till polisen nyss. I akt och mening att beställa nya pass. Det gick inte så bra. När vi kom in sa assistenten direkt:
Men vi har gått ut med sååå mycket information att vi inte tar emot passbeställningar i mellandagarna.
Verkligen? Jag hade inte sett någon information, så jag frågade om det stått på deras hemsida.
Jo, det har det.
Pyttsan. Såhär ser det ut när jag söker polisen i Kalmar.



Men det är klart – det är ju jag som medborgare, som ska stå där med dumstruten, för att jag inte har sett upp tillräckligt.

1 comment:

Gerthie said...

Otroligt nog så såg jag en annons i tidningen före jul. Jag brukar vara mästare på att missa annars.