Tuesday 27 September 2011

Segeltur i Kalmarsund

I fredags, när jag funderade över om jag arbetar lite för mycket just nu, fick jag ett mejl. Från en person, som jag träffat bara en gång. Mejlet innehöll en fråga:
Vill Du följa med ut och segla någon dag? Kanske har Du några timmar över!
Idag hade jag det. Jag satte mig i bilen och åkte ner till Ekenäs. lite söder om Kalmar. Där mötte David och hans son. Vi gav oss ut direkt. Underbart väder. Solsken och lagom temperatur och dessutom god vind.
När vi kom in satt vi sittbrunnen och drack kaffe. Så härligt. Precis vad jag behövde. Tack, David!



Det som var lustigt, när jag tittade på www.marinetraffic.com, som ju visar större båtars position, såg jag att min son sjömannen just åker på andra sidan Öland. Vi var alltså ute i båt samtidigt, i samma vatten. Märkligt!


1 comment:

Matilda said...

Va bra att du stannar upp lite i livet ibland pappa. Och bara njuter, gör saker du tycker om, inte för att du måste utan för att du vill.
Jag älskar dig! Din Matilda