Monday 26 September 2011

Att lägga band på sig

Begreppet "att lägga band på sig" betyder oftast att hålla en låg profil. Det är kanske inte riktigt min grej, som det brukar heta. Däremot "bär jag band" ibland. T ex ett aidsmärke, som ju är ett rött band.

Men det finns många olika "band" - oftast för olika former av cancer.Idag fick jag en fråga om jag kunde lägga upp ett av dessa band på min blogg. Det gäller det rosa bandet, som ju handlar om bröstcancer. Tanken är att man klickar på länken och sedan kan man göra ett enkelt test. Nu är jag en s k testperson för detta, så det kommer inte att fungera förrän på onsdag. Men då kan man alltså klicka på det rosa bandet längst uppe till höger på bloggen. Sedan handlar det om tre saker

Titta
Röra
Göra
Allt för att öka chansen att få vara frisk. Välkommen tillbaka på onsdag!

No comments: