Saturday 5 March 2011

Shopping

Många bloggar, har jag sett, innehåller redogörelser för vad man handlat. Jag ska inte vara sämre. Såhär följer några bilder, som därmed också avslöjar var på ålderstrappan jag befinner mig.

Häromdagen var jag hos optikern. Det konstaterades att jag inte ser så bra på nära håll. Jag behöver läsglasögon. Så dess har jag köpt till det facila priset av 190:- om jag minns rätt.



Idag var jag på Perrolfs. En anrik klädaffär för gubbar här i Kalmar. Den ska lägga ner eller säljas. Jag vet inte riktigt. Total utförsäljning.




En kollega köpte ett par flugor. Jag köpte tre pyjamasar. Skulle kostat över 1000 men jag fick dem för 500. Två med korta ärmar och korta ben av märket Park Lane. En pyjamas med långa ärmar och långa ben. Wolsey! Det är väl ändå en klassiker.




Läsglasögon och pyjamasar. Kan det uttryckas tydligare?

2 comments:

Gerthie said...

Nej, det är klart skjortor, tröjor och byxor var väl för omorderna för dig?

Unknown said...

Jag hoppas du ser bra ut- genom läsglasögonen. I övrigt ser det också bra ut. Nyfiken bara vem köpte flugorna?