Saturday 26 March 2011

Min dotter, spexaren, 3

Det var ett härligt spex. God stämning, en massa kul skämt och goda skådespelarinsatser. För att inte tala om sången.
Dottern skötte sig mycket fint. Både i talscener, sånger och dans. Vi är ju vana vid att se henne dansa men det var det lilla bidraget denna gång.
Spexet handlade om Vietnam-kriget. Jag kunde inte göra så många kopplingar till Libyen. Däremot fanns det en stark satir riktad mot Sverigedemokraterna.
Det var mycket buskis. Exemplevis när två vietnameser lurade en amerikansk soldat att han stod i ett minfält och sedan ville spela: Vem vill bli miljoner .... bitar!
Eller den irakiske invandraren som sjöng: När kebaben blev till guld. Här kommer några bilder:


En stolt tvillingbroder tittar på sin syster.


Pappa får också vara med på bild.

3 comments:

Gerthie said...

En stolt pappa med all rätt!
Kul att få följa familjen i bloggen. Matilda har etsats sig fast i mitt minne och ändå har jag bara träffat henne en gång!

Gerthie said...
This comment has been removed by the author.
Gerthie said...

Det två identiska kommentarer då jag tog bort den ena