Thursday 25 November 2010

Avtryck

Efter att ha skrivit en avhandling vill man ju (och även jag) att det ska ha gjort vissa avtryck. Jag är mitt inne i processen att få avhandlingen tryckt. Det blir en viktig milstolpe. Jag kommer förhoppningsvis att få berätta/föreläsa vid olika tillfällen och har redan några tillfällen inbokade.
Nätet är ett annat sådant område, där det är kul att ha gjort ett avtryck. Men söker man på min avhandlings titel blir det inget napp. Däremot kan man se mig och de andra sex som doktorerade i teologi vid University fo the Free State på teologiska fakultetens hemsida, i en slags e-newsletter. Länken tar en till en sida, där man får välja theology och sedan läsa oktobernumret. Sedan är det bara att bläddra. Med på bilden finns också kvinnan som var 93 år när hon blev doktor. Respekt!

2 comments:

elisabet said...

Tjusigt foto! Det är härmed sparat.

Gerthie said...

Kul Anders, jag ser att du ska komma till centralorten!