Tuesday 18 May 2010

I väntan

Mike, min sydafrikanske vän, har lovat skicka manus till mig ikväll. Jag ska sedan kolla igenom några hundra sidor, och se om jag håller med om hans förändringar. Det mesta accepterar jag. Han har ju engelska som modersmål. Men ändå måste jag kolla. Han kan ju ha missat det jag, på lite sämre engelska, försökt säga. Det blir nattarbete. Men sedan är det meningen att sju års studier ska ha resulterat i en vetenskaplig text, som håller för en granskning den 13 september. Mike ska lämna in en PDF-fil till en tryckare, som trycker upp några exemplar, som sedan skickas med bud till Bloemfontein (från Port Elisabeth, där Mike bor) och allt ska vara framme senast den 31 maj. När Mike har läst igenom mina synpunkter, sätter han ihop allt imorgon kväll. På torsdag morgon ska det till tryckeriet. Då är tärningen kastad!

1 comment:

Gerthie said...

Nu måste du börja fira! Det måste vara en underbar känsla?
Det här är stort! Jättegrattis!