Sunday 3 January 2010

Grått Nytt Hår

Frågan såhär vid årskiftet är: kan grått hår bli nytt? Jag vet faktiskt inte. Själv är jag ju i den belägenheten att jag på vissa delar av mitt huvud saknar just hår. Det lilla jag har är ännu inte grått. Tror jag!
Men nog är det väl så att även grått hår växer? Även gråhåriga går till frisören ibland, tror jag!
Därför vill jag nu önska Grått Nytt Hår! Se det som en kärleksförklaring till åldrandet. (Vilket absolut inte har något samband med att två 50-årskalas firas i familjen under innevarande år!) Nej, det är blott en reflektion i stil med att ingen blir yngre.

2 comments:

Råg-Rut said...

Jodå, visst kommer det nya grå. Ta med dig förstoringsglas till nästa 50-årsskiva så ska du få närstudera min bena. I promise.

Unknown said...

Tack det samma. Första gråa håret fick jag nog 25-årspresent. :D Men visst växer grått hår.