Saturday 13 June 2009

Studentåterblick

Nu har det varit mycket student. Eget studentjubileum. Inköp av studentkostym och klänningar, kemtvätt av smoking. 2 Studentbaler. 2 utspring. 2 studentmottagningar. Ikväll ska hustrun sluta cirkeln genom att gå på sitt eget 30-årsjubileum. Ja, det har varit intensivt men oerhört roligt.
Nu återstår yngste sonen nästa år. Sedan är det dags att arkivera skumpa-glasen till andra tillfällen.
Dagarna efter studentmottagningarna här hemma fick jag vara med om 5 skolavslutningar i Birgittakyrkan med mellan 1500 och 2000 människor totalt. Jag ska skriva en annan blogpost om det. Först ska jag avsluta denna. För idag är jag ledig!
Morgonen idag började jag med att ge Ludde mat, gå en promenad och sedan själv springa 5 km. Nu ska det bli en dusch och sedan frukost. Lördag. Ledig! Det är trots allt ganska skönt!

No comments: