Wednesday 24 June 2009

Kvällsposten

Man ska inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten. Jag fick ett samtal från Kvällspostens nätupplaga. Skulle man kunna skriva om att jag rappade på en skolavslutning? Jo, det går för sig. (I morse var det en liten ruta i Barometern, det var nog där de sett det!) Det blev en kort intervju på telefon. Jag tänkte att jag skulle få med något om att poängen med att rappa, var att visa att även den musikstilen och därmed även de som rappar, hör hemma i kyrkan. Så jag pratade på lite om det. Sedan ringde journalisten en stund senare och ville veta vem som lagt upp klippet på youtube. Jag visste att en f d konfirmand lagt upp det ena, ringde min son, som sms:ade sin flickvän, som känner den f d konfirmanden, som ringde journalisten och gjorde upp om att klippet kunde läggas ut på Kvällsposten. Så berättade jag detta för min äldsta dotter och någon till. Så kollar jag på Kvällsposten. Så är inte klippet med. Inte heller något om att alla duger i kyrkan. Inte heller någon länk till min blogg. Sensmoral: Man ska inte sälja det virtuella skinnet innan cyberbjörnen är skjuten.

1 comment:

Unknown said...

LÄRDOMAR:
1 Det går inte att styra journalister.
2 Var glad att Kvällsposten inte nappade på Östrans artikel om 14-åringarna... :)