Monday 6 April 2009

Pengar på väg ...

Vi skulle alltså sälja biljetten via tickster. Nu har vi loggat in med ett s k säljarnummer och fått veta att biljetten är såld och att pengarna är på väg. På väg!!!! Det handlar väl inte om Stenbocks kurir (som inom parentes sagt kom från Vireda socken i Aneby, där jag var kyrkoherde. Han låg begravd under altaret, där jag firat en och annan mässa.) Det handlar ju inte heller om en avi från banken. Transaktionen sker digitalt. Hur kan pengar vara på väg? Flera dagar? Är det någon som ska ha lite ränteintäkter? Förmodligen!
Det lär bli ett tredje blogginlägg, när vi fått pengarna.

Dessutom sjöng vi Johannespassionen igår. Fantastiskt roligt! Jag fick förtroendet att sjunga Pilatus. Ingen jättestor roll men tillräckligt utmanande för mig. Det gick bra! Jag kommer nog att återkomma till Pilatus. En besynnerlig människa!

Jag vet inte vad han har med tickster att göra! Men kanske har Pilatus något med Stenbocks Kurir att göra ...

Godnatt!

No comments: