Wednesday 18 March 2009

Kylare på gång!

Nu är bilen och kylaren hos Martin. (Det är han som tagit över efter Drago, som har varit en mycket pålitlig bilmekaniker för oss. Hoppas Martin är lika bra!) Lämnade in bilen idag kl 16. Hoppas även att skakningarna i ratten kan åtgärdas. OBS! Det är inte jag som skakar i ratten. Det är inte heller så att jag skakar av köld, vilket skulle kunna vara fallet, när man har två kylare i bilen. En i fram och en i bak. (På bilen, alltså!) Ratten skakar, för att något annat är fel. Jag gick och kände på alla bultar eller muttrar eller vad det nu heter på hjulen. De satt fast. Det var väl en mycket lekmannamässig teori, förstår jag. Martin säger att det är spindelleden eller något annat. Ja, det är rean rama grekiskan. Eller inte! För jag kan faktiskt en hel del grekiska. Däremot förstår jag ganska lite om bilar. Att det stavas fläns, vet jag dock nu. och det är ju bra.

2 comments:

Gerthie said...

Anders!
Fäst dig inte vid tingen! Köp en ny bil!
Det är inte bra för din hälsa eller ditt förstånd att hålla på med klenoden längre.
Du måste släppa taget!
Kram
Gerthie

Unknown said...

Se där ytterligare ett ord! Spindelled.

Det värsta med nya bilord är de tyvärr brukar kosta på, rent ekonomiskt, att lära sig dem...

Lycka till!